Szkolenie dla kandydatów na diagnostów samochodowych

Termin    

 

Opis szkolenia

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 roku w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz. U. z 2014 poz. 1836). Szkolenie podstawowe uzupełnione jest szkoleniami specjalistycznymi i składa się z zajęć teoretycznych i praktycznych. Zajęcia praktyczne odbywają się na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Łukasiewicz – PIMOT, gdzie w przyszłości uczestnicy przystąpią do egzaminu praktycznego przed Komisją powołaną przez Transportowy Dozór Techniczny.

Cel szkolenia

Celem jest zdobycie przez uczestników szkolenia pełnej wiedzy związanej z wykonywaniem badań technicznych. Umiejętności prawidłowej interpretacji przepisów prawnych oraz zapoznanie się ze sposobami postępowania w nietypowych przypadkach. Ponadto podczas kursu omawiane są problemy merytoryczno-prawne występujące w bieżącej pracy stacji kontroli pojazdów i wydziałów komunikacji, dotyczące sposobu wykonywania badań oraz sporządzania dokumentów dla jednostek rejestrujących pojazdy. Analizowane są również aktualnie wprowadzane zmiany w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym i rozporządzeniach wykonawczych.

Korzyści dla uczestników

  • Zdobycie lub zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy niezbędnej do wykonywania badań technicznych pojazdów, sporządzanie dokumentacji, również dla celów rejestracji pojazdów.
  • Zapoznanie się z aktualnymi regulacjami dotyczącymi warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Po zakończeniu kursu, uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia uprawniające do przystąpienia do egzaminu kwalifikacyjnego. Po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, uczestnicy mogą ubiegać się o wydanie uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów.

Adresaci szkolenia

Szkolenie przeznaczone jest głównie dla osób chcących uzyskać uprawnienia diagnosty samochodowego, zamierzających w przyszłości podjąć pracę na stacjach kontroli pojazdów lub w serwisach samochodowych.

Zgodnie z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym, aby zostać diagnostą kandydat musi posiadać:

  • wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
  • średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki na stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
  • wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
  • średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.

 Program szkolenia

 Część szkolenia

 Rodzaj szkolenia

 Czas trwania szkolenia

 Koszt szkolenia

 I

Szkolenie podstawowe dotyczące przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdów w zakresie sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska

 5 dni

1000 PLN

 II

Szkolenie specjalistyczne w zakresie badania technicznego autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h (BUS100)

 1 dzień

 220 PLN

 III

Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych (ADR)

 2 dni

 440 PLN

 IV

Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przystosowanego do zasilania gazem (GAZ)

 1 dzień

 220 PLN

 V

Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu:
a) związanego z badaniem pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,
b) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego lub starostę, o ile pojazd wymaga specjalistycznego badania,
c) którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

  1 dzień

 220 PLN

  SUMA

 10 dni

 2100 PLN

 

Czas trwania

Szkolenie trwa 2 tygodnie (10 dni roboczych), przez 1 tydzień uczestnicy zdobywają wiedzę teoretyczną podczas wykładów prowadzonych w salach wykładowych Łukasiewicz – PIMOT, a w drugim tygodniu odbywają zajęcia praktyczne na stacji kontroli pojazdów.

Koszt uczestnictwa

2100 PLN*

*Opłata zwolniona z podatku VAT

Opłata obejmuje otrzymanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, materiały szkoleniowe oraz poczęstunek.

Na terenie Instytutu można skorzystać z oferty bufetu oraz bezpłatnego parkingu.

 

Lokalizacja

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji

Dział Rzeczoznawstwa Samochodowego i Szkoleń

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

Jagiellońska 55, 03-301 Warszawa

 

Zgłoszenia przyjmowane są drogą elektroniczną po przez wypełnienie i wysłanie załącznika na adres e-mail: szkolenia@pimot.lukasiewicz.gov.pl

Punkt informacyjny działa od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-13:00 pod numerem telefonu +48 22 7777 116.

Liczba miejsc ograniczona, o przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia następuję w ciągu 4 dni roboczych od momentu przesłania wypełnionego oraz podpisanego formularza na adres e-mail: szkolenia@pimot.lukasiewicz.gov.pl

Po potwierdzeniu przyjęcia kandydat ma czas 3 dni roboczych na wniesienie opłaty rezerwacyjnej – zaliczki, w wysokości 600 złotych.

Potwierdzenie terminu szkolenia następuje po zebraniu się minimalnej liczby jego uczestników, jednak nie później niż 7 dni kalendarzowych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia.

Pobierz formularz zgłoszeniowy na szkolenie

 

Wykładowcy na kursie:

mgr inż. Krzysztof Cieślak

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Radomskiej o specjalności Jakość i eksploatacja pojazdów. Ukończył studia podyplomowe z rekonstrukcji wypadków drogowych i likwidacji szkód powypadkowych. Od 1998 r. nieprzerwanie pracujący w branży motoryzacyjnej, początkowo jako technolog siedzeń samochodowych, dalej jako doradca ADR DGSA, a od 2003 r. diagnosta samochodowy. Od ponad 10 lat prowadzi doradztwo techniczne w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów i badań technicznych, a także prowadzi kursy i szkolenia z zakresu prawa i techniki samochodowej. Poza motoryzacją, interesuje się historią.

mgr inż. Dariusz Kaca

W roku 1983 ukończył studia wyższe na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Długoletni pracownik Pionu Serwisu Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Posiada 30 letni staż pracy w charakterze diagnosty samochodowego. W Sieć Badawcza Łukasiewicz Przemysłowym Instytucie Motoryzacji zatrudniony na stanowisku Inżyniera Badań. Miłośnik dawnej polskiej motoryzacji i kolejnictwa parowego.

 

Skip to content