Syrena 110

W 1963 r. w celu opracowania nowego pojazdu będącego następcą Syreny, powołano zespół konstruktorów, który składał się z pracowników BKPMot i FSO. W BKPMot opracowano i zbudowano trzy prototypy pojazdu popularnego Alfa, Beta i Delta. Dalsze prace nad rozwojem i wdrożeniem pojazdu wstrzymano, po podjęciu rozmów z włoską firmą FIAT dotyczących zakupu licencji na model 125. Do dnia dzisiejszego przetrwały prawdopodobnie tylko dwa egzemplarze Syreny 110, jeden z nich należy do Narodowego Muzeum Techniki.

Ostatnie aktualności:


Dzień Bezpiecznego Kierowcy

Od 18 lat, 25 lipca w Polsce obchodzimy Dzień Bezpiecznego Kierowcy, dzień poświęcony...

Pełni inspiracji po seminarium naukowym z dr. inż. Piotrem Wieczorkiem

Jesteśmy po inspirującym wykładzie pt. „Wyzwania celów klimatycznych...

Kolejne badania systemów automatyzujących jazdę w pojazdach

Wdrażanie pojazdów zautomatyzowanych wymaga zaawansowanych badań m.in. wirtualnych...

Pracownicy Łukasiewicz – PIMOT opublikowali wyniki swojej pracy w czasopiśmie Journal of Intelligent & Robotic Systems

Pracownicy Łukasiewicz – PIMOT: Katarzyna Kijania i Konrad Małek opublikowali wyniki...

Innowacje w akcji: Eksperci Łukasiewicz – PIMOT na FEX 24

Poligon i ekstremalne warunki Poligon, eksperymentalne ćwiczenia wojskowe, zróżnicowane...
Skip to content