Syrena 110

W 1963 r. w celu opracowania nowego pojazdu będącego następcą Syreny, powołano zespół konstruktorów, który składał się z pracowników BKPMot i FSO. W BKPMot opracowano i zbudowano trzy prototypy pojazdu popularnego Alfa, Beta i Delta. Dalsze prace nad rozwojem i wdrożeniem pojazdu wstrzymano, po podjęciu rozmów z włoską firmą FIAT dotyczących zakupu licencji na model 125. Do dnia dzisiejszego przetrwały prawdopodobnie tylko dwa egzemplarze Syreny 110, jeden z nich należy do Narodowego Muzeum Techniki.

Ostatnie aktualności:


Łukasiewicz – PIMOT współorganizatorem Automotive Safety, Kielce 23-26.04.2024

To już XIV edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Automotive Safety....

Pierwsze spotkanie z cyklu Seminariów Naukowych

Serdecznie zapraszamy na cykl Seminariów Naukowych, których celem jest...

Projekt Łukasiewicz—PIMOT otrzymał finansowanie w ramach programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Nauka dla Społeczeństwa II”

14 marca 2024 r. podpisaliśmy umowę z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego...

Nasi eksperci na spotkaniu match–makingowym dotyczącym zagadnień zrównoważonego i inteligentnego transportu

Nasi eksperci z Grupy Badawczej Nowych Technologii w Motoryzacji uczestniczyli...

Łukasiewicz – PIMOT uczestniczył w XX International Technical System Degradation Conference

Najnowsze osiągnięcia w modelowaniu, diagnostyka uszkodzeń układów mechanicznych,...
Skip to content