Syrena 100

na zlecenie ówczesnego rządu FSO opracowało konstrukcję pojazdu. Ograniczone środki inwestycyjne i duże zapotrzebowanie rynku sprawiło, że pojazd nie spełniał swoich wymagań i był awaryjny. Prace nad opracowaniem nowej Syreny prowadził od sierpnia 1953 r. zespół doświadczonych konstruktorów FSO, WSM Bielsko – Biała i BKPMot.W kolejnych latach powstawały i były wdrażane do produkcji w FSO następne modele Syreny: 101, 102, 103 i 104. Powstała w 1966 roku Syrena 104 była prawdziwym postępem, została wyposażona w silnik 3 cylindrowy o mocy 40 KM umożliwiający rozpędzenie samochodu do 120 km/h.

Ostatnie aktualności:


Łukasiewicz – PIMOT współorganizatorem Automotive Safety, Kielce 23-26.04.2024

To już XIV edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Automotive Safety....

Pierwsze spotkanie z cyklu Seminariów Naukowych

Serdecznie zapraszamy na cykl Seminariów Naukowych, których celem jest...

Projekt Łukasiewicz—PIMOT otrzymał finansowanie w ramach programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Nauka dla Społeczeństwa II”

14 marca 2024 r. podpisaliśmy umowę z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego...

Nasi eksperci na spotkaniu match–makingowym dotyczącym zagadnień zrównoważonego i inteligentnego transportu

Nasi eksperci z Grupy Badawczej Nowych Technologii w Motoryzacji uczestniczyli...

Łukasiewicz – PIMOT uczestniczył w XX International Technical System Degradation Conference

Najnowsze osiągnięcia w modelowaniu, diagnostyka uszkodzeń układów mechanicznych,...
Skip to content