Syrena 100

na zlecenie ówczesnego rządu FSO opracowało konstrukcję pojazdu. Ograniczone środki inwestycyjne i duże zapotrzebowanie rynku sprawiło, że pojazd nie spełniał swoich wymagań i był awaryjny. Prace nad opracowaniem nowej Syreny prowadził od sierpnia 1953 r. zespół doświadczonych konstruktorów FSO, WSM Bielsko – Biała i BKPMot.W kolejnych latach powstawały i były wdrażane do produkcji w FSO następne modele Syreny: 101, 102, 103 i 104. Powstała w 1966 roku Syrena 104 była prawdziwym postępem, została wyposażona w silnik 3 cylindrowy o mocy 40 KM umożliwiający rozpędzenie samochodu do 120 km/h.

Ostatnie aktualności:


Dzień Bezpiecznego Kierowcy

Od 18 lat, 25 lipca w Polsce obchodzimy Dzień Bezpiecznego Kierowcy, dzień poświęcony...

Pełni inspiracji po seminarium naukowym z dr. inż. Piotrem Wieczorkiem

Jesteśmy po inspirującym wykładzie pt. „Wyzwania celów klimatycznych...

Kolejne badania systemów automatyzujących jazdę w pojazdach

Wdrażanie pojazdów zautomatyzowanych wymaga zaawansowanych badań m.in. wirtualnych...

Pracownicy Łukasiewicz – PIMOT opublikowali wyniki swojej pracy w czasopiśmie Journal of Intelligent & Robotic Systems

Pracownicy Łukasiewicz – PIMOT: Katarzyna Kijania i Konrad Małek opublikowali wyniki...

Innowacje w akcji: Eksperci Łukasiewicz – PIMOT na FEX 24

Poligon i ekstremalne warunki Poligon, eksperymentalne ćwiczenia wojskowe, zróżnicowane...
Skip to content