Szkolenie dla kandydatów na diagnostów samochodowych
Termin |
Opis szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 roku w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych (Dz. U. z 2014 poz. 1836). Szkolenie podstawowe uzupełnione jest szkoleniami specjalistycznymi i składa się z zajęć teoretycznych i praktycznych. Zajęcia praktyczne odbywają się na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Łukasiewicz – PIMOT, gdzie w przyszłości uczestnicy przystąpią do egzaminu praktycznego przed Komisją powołaną przez Transportowy Dozór Techniczny.
Cel szkolenia
Celem jest zdobycie przez uczestników szkolenia pełnej wiedzy związanej z wykonywaniem badań technicznych. Umiejętności prawidłowej interpretacji przepisów prawnych oraz zapoznanie się ze sposobami postępowania w nietypowych przypadkach. Ponadto podczas kursu omawiane są problemy merytoryczno-prawne występujące w bieżącej pracy stacji kontroli pojazdów i wydziałów komunikacji, dotyczące sposobu wykonywania badań oraz sporządzania dokumentów dla jednostek rejestrujących pojazdy. Analizowane są również aktualnie wprowadzane zmiany w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym i rozporządzeniach wykonawczych.
Korzyści dla uczestników
- Zdobycie lub zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy niezbędnej do wykonywania badań technicznych pojazdów, sporządzanie dokumentacji, również dla celów rejestracji pojazdów.
- Zapoznanie się z aktualnymi regulacjami dotyczącymi warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Po zakończeniu kursu, uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia uprawniające do przystąpienia do egzaminu kwalifikacyjnego. Po zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego, uczestnicy mogą ubiegać się o wydanie uprawnienia diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów.
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla osób chcących uzyskać uprawnienia diagnosty samochodowego, zamierzających w przyszłości podjąć pracę na stacjach kontroli pojazdów lub w serwisach samochodowych.
Zgodnie z ustawą Prawo o Ruchu Drogowym, aby zostać diagnostą kandydat musi posiadać:
- wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności samochodowej i udokumentowane 6 miesięcy praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
- średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowany rok praktyki na stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
- wyższe wykształcenie w obszarze nauk technicznych o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowany rok praktyki w stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów, albo
- średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji kontroli pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.
Program szkolenia
Część szkolenia |
Rodzaj szkolenia |
Czas trwania szkolenia |
Koszt szkolenia |
I |
Szkolenie podstawowe dotyczące przeprowadzania okresowych badań technicznych pojazdów w zakresie sprawdzenia oraz oceny prawidłowości działania poszczególnych zespołów układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska |
5 dni |
1000 PLN |
II |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie badania technicznego autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h (BUS100) |
1 dzień |
220 PLN |
III |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych (ADR) |
2 dni |
440 PLN |
IV |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu przystosowanego do zasilania gazem (GAZ) |
1 dzień |
220 PLN |
V |
Szkolenie specjalistyczne w zakresie przeprowadzania badania technicznego pojazdu: |
1 dzień |
220 PLN |
SUMA |
10 dni |
2100 PLN |
Czas trwania
Szkolenie trwa 2 tygodnie (10 dni roboczych), przez 1 tydzień uczestnicy zdobywają wiedzę teoretyczną podczas wykładów prowadzonych w salach wykładowych Łukasiewicz – PIMOT, a w drugim tygodniu odbywają zajęcia praktyczne na stacji kontroli pojazdów.
Koszt uczestnictwa
2100 PLN*
*Opłata zwolniona z podatku VAT
Opłata obejmuje otrzymanie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, materiały szkoleniowe oraz poczęstunek.
Na terenie Instytutu można skorzystać z oferty bufetu oraz bezpłatnego parkingu.
Lokalizacja
Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Dział Rzeczoznawstwa Samochodowego i Szkoleń
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
Jagiellońska 55, 03-301 Warszawa
Zgłoszenia przyjmowane są drogą elektroniczną po przez wypełnienie i wysłanie załącznika na adres e-mail: szkolenia@pimot.lukasiewicz.gov.pl
Punkt informacyjny działa od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-13:00 pod numerem telefonu +48 22 7777 116.
Liczba miejsc ograniczona, o przyjęciu na kurs decyduje kolejność zgłoszeń. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia następuję w ciągu 4 dni roboczych od momentu przesłania wypełnionego oraz podpisanego formularza na adres e-mail: szkolenia@pimot.lukasiewicz.gov.pl
Po potwierdzeniu przyjęcia kandydat ma czas 3 dni roboczych na wniesienie opłaty rezerwacyjnej – zaliczki, w wysokości 600 złotych.
Potwierdzenie terminu szkolenia następuje po zebraniu się minimalnej liczby jego uczestników, jednak nie później niż 7 dni kalendarzowych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia.
Pobierz formularz zgłoszeniowy na szkolenie
Wykładowcy na kursie:
mgr inż. Krzysztof Cieślak
Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Radomskiej o specjalności Jakość i eksploatacja pojazdów. Ukończył studia podyplomowe z rekonstrukcji wypadków drogowych i likwidacji szkód powypadkowych. Od 1998 r. nieprzerwanie pracujący w branży motoryzacyjnej, początkowo jako technolog siedzeń samochodowych, dalej jako doradca ADR DGSA, a od 2003 r. diagnosta samochodowy. Od ponad 10 lat prowadzi doradztwo techniczne w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów i badań technicznych, a także prowadzi kursy i szkolenia z zakresu prawa i techniki samochodowej. Poza motoryzacją, interesuje się historią.
mgr inż. Dariusz Kaca
W roku 1983 ukończył studia wyższe na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Długoletni pracownik Pionu Serwisu Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu. Posiada 30 letni staż pracy w charakterze diagnosty samochodowego. W Sieć Badawcza Łukasiewicz Przemysłowym Instytucie Motoryzacji zatrudniony na stanowisku Inżyniera Badań. Miłośnik dawnej polskiej motoryzacji i kolejnictwa parowego.