Wdrażanie pojazdów zautomatyzowanych wymaga zaawansowanych badań m.in. wirtualnych w środowisku symulacyjnym, ale przede wszystkim badań na torach testowych oraz w warunkach rzeczywistych.
Zespół z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowego Instytutu Motoryzacji realizuje, a także wspiera swoją wiedzą i doświadczeniem firmy w realizacji tego typu badań.
Tym razem współpraca z firmą Autonomous Systems zaowocowała badaniami, podczas których najnowszej generacji systemy bezpieczeństwa dla autonomicznych minibusów zostały zweryfikowane w warunkach rzeczywistych.
Celem badań była m.in. ocena skuteczności rozwijanych systemów bezpieczeństwa pod kątem ryzyka kolizji z pieszym i rowerzystą.
Do testów wykorzystano specjalistyczną aparaturę pomiarową oraz znormalizowane modele manekinów wykorzystywane m.in. w badaniach homologacyjnych w celu dopuszczenia systemów ADAS do implementacji w pojazdach. Badane systemy są odpowiedzialne za wykrycie zagrożenia, zmianę i dostosowanie prędkości jazdy badanego minibusa do zmiennego otoczenia oraz hamowanie (w tym awaryjne) przed przeszkodą w celu zapewnienia oczekiwanego poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Autonomous Systems implementuje systemy bezpieczeństwa w wielu warstwach pojazdu i możliwych scenariuszach, od spokojnej jazdy autonomicznej z małymi prędkościami, do sytuacji awaryjnych oraz krytycznych.
To nie pierwsza i nie ostatnia nasza współpraca z Autonomous Systems. Przed nami prace nad kolejnymi projektami, o których na pewno będziemy informować. Śledźcie nasze aktualności.