Syrena 110

W 1963 r. w celu opracowania nowego pojazdu będącego następcą Syreny, powołano zespół konstruktorów, który składał się z pracowników BKPMot i FSO. W BKPMot opracowano i zbudowano trzy prototypy pojazdu popularnego Alfa, Beta i Delta. Dalsze prace nad rozwojem i wdrożeniem pojazdu wstrzymano, po podjęciu rozmów z włoską firmą FIAT dotyczących zakupu licencji na model 125. Do dnia dzisiejszego przetrwały prawdopodobnie tylko dwa egzemplarze Syreny 110, jeden z nich należy do Narodowego Muzeum Techniki.

Ostatnie aktualności:


Wizyta przedstawicieli JRC w Łukasiewicz – PIMOT: Partnerstwo dla rozwoju technologii i bezpieczeństwa

17 grudnia 2024 r. gościliśmy przedstawicieli Joint Research Centre (JRC) Komisji...

Łukasiewicz – PIMOT dla klimatu i przyszłości Warszawy

Jesteśmy częścią Platformy „Partnerstwo dla Klimatu” – wyjątkowej inicjatywy m.st....

Prezes Centrum Łukasiewicz z wizytą w Łukasiewicz – PIMOT

6 grudnia 2024 roku, w siedzibie Łukasiewicz – PIMOT gościliśmy Prezesa Centrum...

Odkryj tajemnice pojazdów autonomicznych

  W audycji Piknik Naukowy na falach Trójka – Program 3 Polskiego Radia nasi...

II edycja konferencji naukowo-technicznej pn. „Pojazdy autonomiczne – wyzwania oraz szanse dla gospodarki i obronności państwa” dobiegła końca!

27-28 listopada 2024 r. odbyła się druga edycja konferencji naukowo-technicznej...
Skip to content