Syrena 100

na zlecenie ówczesnego rządu FSO opracowało konstrukcję pojazdu. Ograniczone środki inwestycyjne i duże zapotrzebowanie rynku sprawiło, że pojazd nie spełniał swoich wymagań i był awaryjny. Prace nad opracowaniem nowej Syreny prowadził od sierpnia 1953 r. zespół doświadczonych konstruktorów FSO, WSM Bielsko – Biała i BKPMot.W kolejnych latach powstawały i były wdrażane do produkcji w FSO następne modele Syreny: 101, 102, 103 i 104. Powstała w 1966 roku Syrena 104 była prawdziwym postępem, została wyposażona w silnik 3 cylindrowy o mocy 40 KM umożliwiający rozpędzenie samochodu do 120 km/h.

Ostatnie aktualności:


Badamy bezpieczeństwo układów percepcji pojazdów autonomicznych

W ostatnich 10 latach nastąpił znaczący rozwój technologii automatyzacji transportu,...

Łukasiewicz – PIMOT jednym z uczestników inicjatywy IDA Bootcamp organizowanym przez PFR

Mieliśmy zaszczyt być jednym z uczestników inicjatywy IDA Bootcamp organizowanym...

Czwarte Spotkanie z Cyklu Seminariów Naukowych

  Tematem czwartego, ostatniego w tym roku seminarium był wykład pt. „Wykorzystanie...

Zakończenie prac nad innowacyjnym oprogramowaniem Perun

Z przyjemnością informujemy, że we współpracy z firmą QuickerSim...

Łukasiewicz – PIMOT na Forum Innowacyjności Sił Zbrojnych RP

Przedstawiciele Łukasiewicz – Przemysłowego Instytutu Motoryzacji wzięli udział w 4....
Skip to content