Syrena 100

na zlecenie ówczesnego rządu FSO opracowało konstrukcję pojazdu. Ograniczone środki inwestycyjne i duże zapotrzebowanie rynku sprawiło, że pojazd nie spełniał swoich wymagań i był awaryjny. Prace nad opracowaniem nowej Syreny prowadził od sierpnia 1953 r. zespół doświadczonych konstruktorów FSO, WSM Bielsko – Biała i BKPMot.W kolejnych latach powstawały i były wdrażane do produkcji w FSO następne modele Syreny: 101, 102, 103 i 104. Powstała w 1966 roku Syrena 104 była prawdziwym postępem, została wyposażona w silnik 3 cylindrowy o mocy 40 KM umożliwiający rozpędzenie samochodu do 120 km/h.

Ostatnie aktualności:


Wizyta przedstawicieli JRC w Łukasiewicz – PIMOT: Partnerstwo dla rozwoju technologii i bezpieczeństwa

17 grudnia 2024 r. gościliśmy przedstawicieli Joint Research Centre (JRC) Komisji...

Łukasiewicz – PIMOT dla klimatu i przyszłości Warszawy

Jesteśmy częścią Platformy „Partnerstwo dla Klimatu” – wyjątkowej inicjatywy m.st....

Prezes Centrum Łukasiewicz z wizytą w Łukasiewicz – PIMOT

6 grudnia 2024 roku, w siedzibie Łukasiewicz – PIMOT gościliśmy Prezesa Centrum...

Odkryj tajemnice pojazdów autonomicznych

  W audycji Piknik Naukowy na falach Trójka – Program 3 Polskiego Radia nasi...

II edycja konferencji naukowo-technicznej pn. „Pojazdy autonomiczne – wyzwania oraz szanse dla gospodarki i obronności państwa” dobiegła końca!

27-28 listopada 2024 r. odbyła się druga edycja konferencji naukowo-technicznej...
Skip to content