Syrena 110

W 1963 r. w celu opracowania nowego pojazdu będącego następcą Syreny, powołano zespół konstruktorów, który składał się z pracowników BKPMot i FSO. W BKPMot opracowano i zbudowano trzy prototypy pojazdu popularnego Alfa, Beta i Delta. Dalsze prace nad rozwojem i wdrożeniem pojazdu wstrzymano, po podjęciu rozmów z włoską firmą FIAT dotyczących zakupu licencji na model 125. Do dnia dzisiejszego przetrwały prawdopodobnie tylko dwa egzemplarze Syreny 110, jeden z nich należy do Narodowego Muzeum Techniki.

Ostatnie aktualności:


Badamy bezpieczeństwo układów percepcji pojazdów autonomicznych

W ostatnich 10 latach nastąpił znaczący rozwój technologii automatyzacji transportu,...

Łukasiewicz – PIMOT jednym z uczestników inicjatywy IDA Bootcamp organizowanym przez PFR

Mieliśmy zaszczyt być jednym z uczestników inicjatywy IDA Bootcamp organizowanym...

Czwarte Spotkanie z Cyklu Seminariów Naukowych

  Tematem czwartego, ostatniego w tym roku seminarium był wykład pt. „Wykorzystanie...

Zakończenie prac nad innowacyjnym oprogramowaniem Perun

Z przyjemnością informujemy, że we współpracy z firmą QuickerSim...

Łukasiewicz – PIMOT na Forum Innowacyjności Sił Zbrojnych RP

Przedstawiciele Łukasiewicz – Przemysłowego Instytutu Motoryzacji wzięli udział w 4....
Skip to content