Syrena 100

na zlecenie ówczesnego rządu FSO opracowało konstrukcję pojazdu. Ograniczone środki inwestycyjne i duże zapotrzebowanie rynku sprawiło, że pojazd nie spełniał swoich wymagań i był awaryjny. Prace nad opracowaniem nowej Syreny prowadził od sierpnia 1953 r. zespół doświadczonych konstruktorów FSO, WSM Bielsko – Biała i BKPMot.W kolejnych latach powstawały i były wdrażane do produkcji w FSO następne modele Syreny: 101, 102, 103 i 104. Powstała w 1966 roku Syrena 104 była prawdziwym postępem, została wyposażona w silnik 3 cylindrowy o mocy 40 KM umożliwiający rozpędzenie samochodu do 120 km/h.

Ostatnie aktualności:


Życzenia wielkanocne

 ...

Tech.AD 2025: o przyszłości autonomii pojazdowej

W dniach 16-19 marca 2025 r. w Berlinie eksperci z Grupy Badawczej Nowych...

Łukasiewicz – PIMOT wspiera młode talenty

Od lat angażujemy się w rozwój przyszłych inżynierów, wspierając inicjatywy...

Seminaria 2025

Zapraszamy na cykl Seminariów 2025, podczas których eksperci zaprezentują najnowsze...

Projekt Shift2Zero: Krok w kierunku logistyki zeroemisyjnej

Start europejskiego projektu #Shift2Zero zapowiada zmiany w miejskiej logistyce. Celem...
Skip to content