Biznes i Nauka = Bóbr
Bóbr to pływający, kołowy, opancerzony i lekki transporter rodzimej konstrukcji. Wykonany on został przez polską firmę „AMZ – KUTNO” Sp. z o.o. przy współpracy z naszym Instytutem.
Zastosowanie pojazdu: lekki transporter rozpoznania.
Silnik |
6700 cm3 |
Moc |
210 kW (285 KM) |
Prędkość max. |
120 km/h |
Zasięg po drogach utwardzonych |
650 km (docelowo 1000) |
Zasięg w warunkach terenowych |
300 km (docelowo 500) |
Moc |
210kW (285 KM) |
Długość |
6 m 50 cm |
Wysokość |
2 m 15 cm |
Szerokość |
2 m 48 cm |
Kąt natarcia / zejścia |
40o/41o |
DMC |
10 ton |
Ładowność |
2 tony |
Osie |
2 |
Nośność |
6 ton |
Układ napędowy |
stały 4x4 |
Kolejnym wspólnym projektem, który jest realizowany w ramach konsorcjum naukowo – przemysłowego jest samochód osobowy o nazwie Syrenka. Celem projektu jest reaktywacja historycznej polskiej marki motoryzacyjnej. Dzięki nowym technologiom i narzędziom będzie można uruchomić ponownie produkcję tej kultowej marki. Nadwozie pojazdów wykonane zostanie z lekkich materiałów kompozytowych, które wsparte na nowoczesnej konstrukcji nośnej, przy uwzględnieniu nowoczesnej stylistyki, stanowić będzie doskonałą bryłę pojazdu spełniającą wszystkie wymagania dyrektyw i regulaminów unijnych. Klasyczny spalinowy napęd stosowany w przeszłości zostanie zastąpiony nowym niskoemisyjnym napędem oraz alternatywnie ekologicznym napędem elektrycznym, który w połączeniu z nowoczesnym układem jezdnym zapewni pojazdom bardzo dobre osiągi przy niskich kosztach eksploatacji. Zakończenie projektu, a tym samym przygotowanie wersji produkcyjnej planowane jest w dniu 30 marca 2016 roku.